torsdag 18. april 2013

Grove scones og en gjeng med jenter!

I går hadde jeg fem sprudlende damer på besøk. For en herlig gjeng. Merker nå at jeg begynner å glede meg til å komme tilbake til jobb om to uker. Da er permisjonen over og hverdagen kaller.

Serverte hjemmelaga scones med oster og marmelade og hjemmelaga lapper.
Har fått helt dilla på scones, det er jo superenkelt å lage. 20 min fra jeg begyner til de er ferdig stekt. 

Oppskriften ble etterlyst, så for enkelhetens skyld legger jeg den ut her ;)

100 g hvetemel
350 g grovt mel ( her kan hva som helst brukes, jeg bruker det som måtte være i skuffen i går var det rug.)
1/2 ts salt
2 ts bakepulver
50 g smør
2 ss sukker
2 1/2 dl lett eller enda lettere melk

Deigen er ganske seig. Bruk gjerne muffinsformer i silikon, legg oppi ca halvfullform pensle på litt melk og stek i 225 grader i ca 12 min midt i ovnen.

Ha gjerne bær i røren dersom du har, det er nydelig.



Var rene julekvelden her i går, jeg fikk et knallfint STORT etasjefat , JP fikk nydelige klær fra alle på kontoret (dere er toppers). Så hadde gjengen jammen tatt med seg iphone 5 jobbtlf til meg. Så nå er jeg klar for buisness!

Takk for en koselig kveld jenter :)

Klem Kristine

2 kommentarer:

  1. Takk for en fantastisk kveld, søte:)) ble så inspirert over alt du får til i det nydelige hjemmet deres! Gleder meg så masse til å ha deg tilbake! Klem Tone

    SvarSlett